حمایت از کالای ایرانی

حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی

حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی

حمایت از کالای ایرانی
اینجا، همه اش حمایت از زحمات مردان و زنان غیور این مرز و بوم است، همه اش عشق است و ایثار. اینجا خاکریز عشق است و عشقی که این بار در فعالیت های اقتصادی تبلور داشته است.
یک دانش آموز دارد با مفاهیم بزرگ جنگ اقتصادی آشنا میشود و علاقه اش معرفی و تبیین این جهاد است.
طبقه بندی موضوعی


امسال سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده تا مردم و مسئولان و در یک کلام آحاد مردم باز هم به این نکته توجه کنند که حمایت از تولید کالای ایرانی و مصرف آن از سوی تک تک افراد جامعه، بیش از آنکه به نفع تولیدکنندگان باشد، پای اشتغال دختران و پسران، مادران و پدران در خانوارهای ایرانی را به رخ می‌کشد و شاید اگر مردم با این تفکر که خرید هر کالای ایرانی، باز کردن راه اشتغال برای فرزندان این مرز و بوم است، از خرید کالاهای مشابه داخلی که با هزاران ترفند و زور بازوی قاچاق وارد کشور می‌شود، خودداری کرده و کالای ایرانی را با خود به خانه ببرند. به نظر می‌رسد که رقابت‌پذیری کالای ایرانی باید به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های حمایت از کالای ایرانی مدنظر همه اقشار جامعه و سیاستگذاران قرار گیرد؛ به این معنا که کالای ایرانی بتواند با کالای مشابه خارجی هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت رقابت کند. در این ارتباط هم، بخش تولید کشور باید به تکنولوژی روز دنیا مجهز شود و این شکاف تکنولوژیکی بین بخش تولید ایران و دنیا که طی سالهای اخیر به جود آمده، از بین برود؛ به نحوی که کالای ایرانی از نظر کیفیت، قادر به رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی شود
شعاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نامگذاری امسال، برگزیده شده است، به دلیل اهمیت تولید و مصرف کالاهای ایرانی است؛ چراکه در شرایط فعلی، موضوع بیکاری به عنوان یکی از ابرچالش‌های کنونی اقتصاد ایران است که بر این اساس، برای ایجاد اشتغال باید واحدهای تولیدی فعال شده و با ظرفیت حداکثری و حتی کامل مشغول به کار شوند. در عین حال باید به تولیدکنندگان ایرانی یادآورشد که باید از این فرصت استفاده کرده و پاسخ مناسبی به این پیام و خواسته که با خواست عمومی جامعه سازگار است، بدهند؛ همانطور که در متن پیام مقام معظم رهبری نیز تاکید شده بود، مخاطب این پیام مردم هستند و به مسئولان اشاره مستقیم نشده است. به نظرم مردم مورد خطاب این پیام دو دسته هستند که یک دسته شامل اکثریت مصرف کننده و یک دسته اقلیت تولیدکننده هستند
امید می‌رود امسال مفاهیم فوق تبیین و عملیاتی گردد، تولید به رونق دلخواهش برسد، مشکلات معیشتی حل گردد و راه اول شدن اقتصاد کشورمان در منطقه هموار شودMade in Iran ابتدا باید «نشانه سرآمد» و پس از آن «منشاء درآمد» گردد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۳
سیده فاطمه کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی